Csoportos Jógafoglalkozás

Csoportos foglalkozások az Enerchi  Jóga- és Egészségközpontban vannak és 1,5 órásak. A foglalkozásokon a jógaeszközök segítségével mindenki el tudja sajátítani a gyakorlatok pontos kivitelezését. (hengerpárna, szék, jóga tégla-blokk, heveder, fali kötelek) Az órák változatosak és meghatározott képzési terv alapján folynak. 

Hatha jóga

A hatha szónak mély ezoterikus jelentése van. A "ha" szó alatt a Napot értik, a "tha" alatt a Holdat. Azaz a hatha jóga a Nap és a Hold,  egyesülését jelenti. 

A hatha jóga nem cél, hanem csak a cél felé vezető eszköz.Az ászanák (kitartott testhelyzetek) és a pránájáma (légzőgyakorlat) a hatha jógának csak az első két lépcsője. A hatha jóga a fizikai testtel kezdődik. A fizikai test felett megszerzett uralommal a gyakorló megpróbál uralmat szerezni a prána (éltető energia) felett, és a prána feletti uralom megszerzésével az ember uralkodni képes az elméjén. Az embernek meg kell próbálnia életét a jóga erkölcsi normáival is összhangban élni csakúgy, mint a meditációt gyakorolni. A hatha jóga először a fizikai testre fordítja a figyelmét, ami úgy jelenik meg, mint a lélek megtestesülésének és tevékenységeinek az eszköze. Az elme megtisztítása nem lehetséges a test megtisztítása nélkül, amelyben működik és amely befolyással van rá. Az ászanák és a pránájámagyakorlása által az elme fókuszált lesz és az illető gyorsan haladhat a koncentrációban és a meditációban. Az elme természetéből fakad változékonysága; minden ébren töltött pillanatban befolyásolják mindazok, amit lát, hall, amit az érzékein keresztül tapasztal. Azért, hogy elérjük az elme feletti ellenőrzést, a hatha jóga különböző pránájáma vagy légző gyakorlatokat ír elő. A hatha jóga gyakorlása során a kezdőnek kríjákat (testtisztító gyakorlatokat) ászanákat (jógapózokat), pránájámát (légzőgyakorlatot), mudrákat (tartásokat) és bandhákat (energiazárakat) kell gyakorolnia.A hatha jóga nem választható el a rádzsa jógától (az elme feletti uralom jógája). Kölcsönös kapcsolatban állnak egymással. Senki sem válhat tökéletes jógivá anélkül, hogy a hatha jógát és a rádzsa jógátgyakorolná. A hatha jóga készíti elő a tanítványt a rádzsa jóga gyakorlására. A hatha jógi testi és energetikai gyakorlatokkal kezdi a jógázást; a rádzsa jógi pedig elméjének kontrolljával. A jóga gyakorlatok rendszere nem hasonlítható semmi máshoz, hiszen teljes lényünkre ható, átfogó javulást eredményez. A lassan és tudatosan végzett gyakorlással az ászanák a fizikai testgyakorláson túl koncentrációs és meditációs gyakorlattá válnak. A jógik nagy figyelmet fordítanak elméjük irányítására. Az ebből eredő szellemi erőt használják arra, hogy az élet rejtett csodáit mélyrehatóan és közvetlenül tanulmányozzák. Tudják, hogy az elme természeténél fogva nyughatatlan és minden pillanatban hatással van rá és serkenti, ingerli a látás, a hallás, az ízlelés, a tapintás és a szaglás. Ezért erőfeszítést kell tenni arra, hogy az elmét leválasszák az érzékelhető tárgyi világról és befelé irányítsák, s minden zavaró körülménytől megtisztítva irányítás alatt tartsák. Ha a jógatartásokat nem csupán tornagyakorlatokként végezzük, hanem tudatában vagyunk, hogy melyik izomcsoportot használjuk, tudatában vagyunk a légzésnek és a relaxációnak, akkor az elme lépésről lépésre leválasztódik az érzékekről. A hatha jóga gyakorlásával, melynek részei az ászanák, eljuthatunk a rádzsa jógához.

Dinamikus jóga

Előnyök: 

Sok szempontból izgalmasabb, mint egy statikus jógaóra, a legtöbb embernek élmény egy ilyen foglalkozás. Energiával tölt fel, mégis kellemesen elfáraszt. Javítja erőnlétedet, rugalmasságodat és egy ilyen óra után biztosan jól alszol. Ha szeretsz mozogni és nem zavar, ha leizzadsz, akkor ezek jógafajták biztosan sokáig izgalmasak maradnak számodra. Ezeken az órákon sincs szó gyors mozdulatokról, a gyakorlatok, mozgások kivitelezése a légzés természetes ütemére történik. Ezáltal sok ember könnyebben rá tud érezni így a helyes légzésre, rá van kényszerítve erre, hiszen a gyakorlatokat nem is tudja kivitelezni máshogy. Légzésed sejtszinten képes harmonizálni szervezeted működését, ráadásul a mentális folyamatainkra is közvetlen hatással van.

Hátrányok: 

Kezdőknél előfordulhat, hogy az első néhány alkalommal nehezen befogadható a sok gyakorlat és információ. A gyakorlás izgalmasabb, viszont a folyamatos mozgás során nem mindig van időd a pózokat precízen kivitelezni, ezért ha nem rendelkezel megfelelő testtudattal, akkor könnyen előfordulhat, hogy meghúzod magad. Az oktatónak sincs annyi ideje instrukciókat adni és javítani, mint egy statikus óránál.